Piffat bilen!

Jag tycker inte att vinylglans funkar särskilt bra, den lägger sig som bara på ytan. Min bil har jättemycket solblekning och rispor på inredningen. Så jag tänkte att eftersom det funkade bra att få tillbaka färgen på ett plastbord med kinesisk träolja, så kanske det går lika bra på bilen :) Och det vart bättre måste jag säga. Kinaoljan har ju så små molekyler så den tränger in i nästan vad som helst. Det har blivit en sån här "bra att ha hemma"-grej för mig. Alla ytorna blev blankare och mycket jämnare i färgen. Här är resultatet Go kväll/E


Före. Plasten är skavd vit


Efter. Här håller det fortfarande på att dra in. Så den är lite mattare nu




torkat klart


Före. Här syns solblekningen tydligt. Väldigt fläckigt.


Efter. Här är det mycket jämnare


Före. Det här var värsta stället. plasten var torr och grusade sönder.


Efter. Det blev bättre när jag tog med en grönsvamp ut och fick loss det som var löst och sen gav det en omgång olja så den fick tillbaka färgen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0