Förlåt att det har varit en sån lång paus!

Men tro inte att jag legat på latsidan med pysslet för det!
Jag har gjort en serie med tre tavlor till vår tomma ekande hall.

Jag köpte 2st 50x100cm tavlor och en 80x100cm.
Först limmade jag fast kartongbitar.
Sedan grundade jag tavlorna roströda och penslade på krackeleringslack och väntade i en timme. 
Efter det penslade jag på toppfärgen beige, som då krackelerade. 
Sen gick jag på jula och köpte möbelstift och en skjutregel som också limmades och spikades fast på tavlorna.
Det sista jag gjorde var att dutta en blandning av hamstersand och roströd-färg på spikhuvuden och sprickor,
och när penseln var nästan torr gnuggade jag på lite ställen där jag ville att det skulle se ut som det runnit vatten. 
Resultatet vart precis som jag tänkt mig, så jag blev väldigt nöjd! Hallen blev lite roligare!

Till dom här tavlorna hade jag sen tänkt komma på någon bra rad om tid eller ålder, och göra en wallie av och klistra ovanför dom. Go kväll/E







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0