Bildöverföring igen...

Ni som läser här på bloggen vet ju att jag (Ingalill) städade bland bilderna och tryckte bort en massa bilder som då försvann från bloggen. Nu är det alltså en favorit i repris. Hur gör man då? Dessa bildöverföringar.

Ta en ljus bakgrund det blir bättre med kontrasterna då. Jag har målat ett hjärta lite shabbychic och sen så stryker man ut lacklim på den yta man vill ha bilden på. Lägg motivet mot ytan och stryk ut alla eventuella bubblor. Låt torka över natten och ta sen en "ren" trasa med vatten och blöt ner papperet och gnugga bort det till bara motivet är kvar. OBS!! Du kan ta bilder från internet eller kanske kort på barnen. Dra ut dem på vanligt kopieringspapper men det måste vara en laserskrivare. Hur mycket lacklim man skall ta är jättesvårt att förklara. Så jag rekomenderar att ni provar er fram. För om det är för mycket eller för lite fastnar inte bilden.

Kommentarer
Postat av: Isa

Jaha, nu förstår jag!!MÅSTE PROVA!! Kommer in i butiken nån dag å införskaffar lite material ;-)



Väntar med spänning på bilder av era photopearls ;-)



Mvh Isa (IsaDesign)

2010-09-17 @ 02:37:15
URL: http://smyckesdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0