Här kommer bilder på min hemmagjorda fontän!

Men hade jag vetat hur lång tid det tog, hade jag nog gått och köpt en :)

Först byggde jag en låda av spillvirke och klädde insidan med sopsäckar (rätt många)
Sedan satte jag ihop markskiva lager på lager. Av det karvade jag stenar, som jag sedan fick tips av sambon att limma sand på innan jag målade den med akrylfärg. För att den skulle sedan skulle sjunka limmade jag fast stenar i botten. Det blev fint till slut. Nu ska det bara dit lite dekorväxter, sen är det klart.
Enda anledningen till varför jag gjorde en fontän själv, var att jag hade allt material utom pumpen, så då var jag tvungen att prova :)
Trevlig sommarkväll /E









Kommentarer
Postat av: Petra

Oh, my lord! Ett riktigt E-projekt...det gjorde du bra (som vanligt)

2010-07-05 @ 14:37:12
URL: http://www.familjenvillagrande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0