Pärlor

Det finns så mycket roligt man kan göra med rörpärlor. Det är ett pyssel som jag aldrig kan lessna och jag brukar göra det samtidigt som jag tittar på tv. Det är också bra träning för tålamodet eftersom det är lite pillrigt. Jag tänkte att jag kunde lägga upp bilder på några grejer som jag har gjort.

 

Detta är fyra glasunderlägg som föreställer några figurer från Super Mario. De är gjorda med photopearls och är 10x10 cm stora. På baksidan har jag använt limark för att fästa pärlorna och sedan ska jag skära ut kartongbitar och limma fast så att underläggen blir mer stabila.

 

Man kan även göra smycken av rörpärlor. De här två armbanden är gjorda av nabbipärlor. Panduro har faktiskt en presentförpackning med vägledning och allt som behövs för att göra armband av rörpärlor. Det är riktigt roligt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0