Husmorstips!

Första tipset är till alla som har svårt för en massa olika färger och former på magneter på kylskåpet :) Men magneter kan ju vara bra att ha. Så jag limmade helt enkelt magneter på baksidan av vita stenar och vips så syns dom knappt!

Andra tipset är för människor som är lite trött på att tjata på sin respektive eller sina barn om husliga sysslor ;) Jag själv tycker att lika skall vara lika, så jag gjorde en magnetisk tavla som påminner om vad som behövs göras. Det är dessutom kul när man får pricka av nåt på listan! Jag tog en pappkartong och klädde den med självhäftande vit blank plast och klistrade magneter på baksidan. Och i och med att ytan är blank kan man skriva med whiteboardpennor på den. obs-Den funkar jättebra! Nu blev det tyvärr mörka bilder i och med att vi har ganska mörkt i köket, men hoppas ni ser på ett ungefär. Go kväll/E





Kommentarer
Postat av: carina

Fina magneter och skylten den ska jag gjöra med 4 namn och stor ska den vara....undra om resten av familjen ser den.....?Hejs svejs Carina

2010-08-24 @ 07:45:39
URL: http://carinaskortochgott.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0