Formex

På onsdag åker jag ner till Formex inte bara för att det förhoppningsvis skall bli trevligt utan för att se om jag hittar några nya leverantörer. Formex är det största mässan i sverige. Den hålls i Älvsjö( strax utan för Stockholm)  där man kan se nya trender inom allt möjligt från väskor, möbler papper och blommor. Hundratals leverantörer visar upp utbudet inför vår och sommar. Min egna lilla favorit är ju reprint som är ett företag som säljer scrap med bra priser och fin service. Det är jätteviktigt att hitta bra leverantörer som levererar snabbt och till bra pris som inte äter upp den förtjänst som vi behöver för att kunna överleva som butik.

Vi kommer nog inte att starta upp webbutik mest pga att vi inte hinner. Men oxå därför att det är enligt min mening hysteriskt ute på nätet. Folk köper billigt men tänker inte på fraktkostnader och då blir det inte alla gånger billigare.Det verkar sitta en säljare snart i varenda buske. Privat handlar jag ibland på nätet men har faktiskt börja gynna lokala handlare mer och köper bara från de ställen som inte har butik på orten. Nog surrat om det. Det finns en hel del företag i Norge som var tidigt ute med scrap och som har en del spännande grejer. Att se och knyta kontakt och kolla priser och så skall bli väldigt spännande. I södra delen av landet så är det lättare att träffas för utveckla och förändra sitt utbud. Jag har en säljarkollega som utökat sin scrap och pärlbutik med glassförssäljning!!! En italiensk sådan som lär sälja bra. Kanske vi skulle börja sälja salami och parmesan hahaha Eller varför inte lite snygga väskor och skor om E får bestämma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0