Ljusstakar

Jag hittade inga blockljusstakar som passade till vårt sovrum, men visste precis hur jag ville att dom skulle se ut, så jag gjorde om några.
Panduro hobby Trä 79:-
Rusta metall 49:-
Kupan Keramik 30:-
Expo 9:-


Först sandpapprade jag alla ljusstakarna.


Sen grundade jag dem med brun akrylfärg 2 ggr.
Sedan gnuggade jag med ett ljus där jag ville att topfärgen skulle nötas bort.


Jag blandade guld och brun akrylfärg för att få en mörkare ton och målade 2 lager.
För att få fram brunfärgen på vissa ställen igen tog jag baksidan av sandpappret och gnuggade.


Färdigt!
Go kväll/E

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jättefina! Vad duktig du är!

2011-02-11 @ 20:49:00
URL: http://mittlillamirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0